Prehrambeno – tehnološka škola uključena je u pilot-projekt Biosigurnost i biozaštita u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj. Zbog uočene važnosti dodatne edukacije učenika i nastavnika u osnovnim i srednjim školama, a s obzirom na izbijanje pandemije virusa SARS-CoV-2, Prehrambeno – tehnološka škola se uključila u pilot-projekt. Projekt ima važnu ulogu u promicanju vrijednosti očuvanja zdravlja i prevencije zaraznih bolesti.
Pilot-projekt se provodi u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj u sklopu izvannastavne aktivnosti od 35 sati godišnje pod nazivom Biosigurnost i biozaštita. U projektu sudjeluju učenici drugih i trećih razreda, a njihovi mentori su Jasna Rep, prof. savjetnik, Andrea Čondić, prof. Ana Bešlić, prof. savjetnik, Anđa Topolovac, prof. savjetnik, Violeta Grilec, prof. savjetnik, Marko Dragojević, prof., Mirna Redovniković, prof. i Martin Buljubašić, prof.
Nositelji projekta su: Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“, Zagreb, Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu u partnerstvu s OŠ Vijenac, Osijek. Voditeljica projekta je prof. Alemka Markotić, a nacionalni koordinator za osnovne i srednje škole je mr. sc. Maja Kassa, prof.
Nakraju nastavne godine planirana je prezentacija rezultata istraživačkih radova i postera te natjecanje učenika.
U Prehrambeno-tehnološkoj školi se provodi projekt Biosigurnost i biozaštita, a u okviru prve cjeline učenici 2b i 3b su usvojili sve ishode propisane kurikulumom, te pokazali iznimnu kreativnost i osmislili vizir od plastičnog materija dezinficiran s 70% alkoholom koji su sami pripremili.
Tijekom provedbe druge cjeline – ZARAZNE BOLESTI I NJIHOVI UZROČNICI, učenici 2.b i 3.b razreda usvojili su ishode propisane kurikulumom, te pokazali spremnost na rad i učenje, kao i iznimnu kreativnost. U praktičnom dijelu rada učenici su izradili model koraona virusa od stiropora i plakat na kojem su usporedili osnovne značajke te sličnosti i razlike u građi i funkciji bakterijske odnosno virusne stanice.
3. cjelina tj. Epidemiološki lanac.
1. Predavanje, rad u grupama na zadatku + igrani zadatak:
- predavanje je bilo koncipirano kroz razgovor učenici-nastavnica,
- zadatak za rad u grupama je bio napisati uzročnike, način prijenosa, simptome te prevenciju, liječenje i cijepljenje za tri zarazne bolesti (prehladu, gripu i Covid-19)
- igrani zadatak “Pogodi tko dolazi na rođendan”: simulacija rođendanske zabave gdje smo imali jednog zaraženog na početku zabave, te zbog malog broja sudionika na kraju zabave su svi bili zaraženi. Učenici su komentirali i iznosili moguće zaključke.
2. Izrada 3D plakata – fotografije su u prilogu.
3. Fotografiranje situacija u školskom okruženju bez i sa uvedenim epidemiološkim mjerama, a kao rezultat je kratki video na temu: https://animoto.com/
Tijekom provedbe posljednje cjeline MEĐUNARODNE ORGANIZACIJE učenici 2.b razreda usvojili su ishode propisane kurikulumom, te pokazali veliki interes pri proučavanju I otvorenom istraživanju, najstarije karantene za vrijeme Dubrovačke Republike . Njome se prvi put u svijetu uvodi karantena kao mjera zaštite od unošenja i širenja zaraznih bolesti.Pretraživali su različite izvore informacija, Prikazali su na primjeru Vennovog dijagrama važnost pristupa „Jedno zdravlje“.
Uočili su mnoge uzročno-posljedične veze među trendom porasta učestalosti emergentnih i re-emergentnih zaraznih bolesti koje ugrožavaju čovječanstvo kao i potrebu za uvođenjem cjelovitog pristupa očuvanju javnog zdravlja
Zaključak je da je prva karantena u svijetu izum Dubrovačke republike i ona je naš hrvatski brend, na što se iznimno ponosimo.
Prilog: