Školska godina: 2024./2025.
Mentorice: Nina Pilić, Maja Vugrinec Lukavec
Učenici uključeni u projekt: 2.e, 2.d, 3.b i 3.d razred
CILJ PROJEKTA:
Glavni cilj projekta bio je potaknuti učenike na osmišljavanje i pripremu zdravih međuobroka koje mogu ponijeti u školu, s naglaskom na smanjenje konzumacije industrijskih pekarskih proizvoda. Dodatni ciljevi uključivali su razvoj poduzetničkog duha, kreativnosti i marketinških vještina kroz osmišljavanje vlastitog proizvoda – od ideje do „tržišta”.
Dugoročni cilj i poruka koju sudionici projekta žele poslati je jednostavnost i brzina pripreme zdravijih individualiziranih školskih međuobroka, a koje će učenici raditi kod kuće te ih donosili u školu kao zamjenu za pekarske proizvode.
OPIS PROJEKTA:
Tijekom školske godine, učenici 2.e, 2.d, 3.b i 3.d razreda, pod vodstvom mentorica Nine Pilić i Maje Vugrinec Lukavec, sudjelovali su u projektu osmišljavanja i izrade zdravih međuobroka. Fokus je bio na pripremi chia pudinga i domaćih granola koje su učenici izrađivali u Nutricionističkom praktikumu škole, te svaku fazu izrade popratili video zapisom. Učenici su učili o nutritivnim vrijednostima sastojaka koje koriste, važnosti uravnoteženog doručka i međuobroka, kao i o održivosti kroz korištenje sezonskih i lokalnih namirnica. Poseban naglasak stavljen je na praktičnu primjenu stečenog znanja – učenici su birali recepte, pripremali obroke i prezentirali ih video materijalom.
Učenici su izradili nutritivnu deklaraciju za osmišljene proizvode – chia puding i granolu – na temelju korištenih sastojaka, poštujući pravila propisana uredbom EU o obaveznim podacima na nutritivnoj deklaraciji. Time su primijenili znanja o sastavu namirnica i razvijali razumijevanje nutritivne vrijednosti hrane.
Edukacija potrošača bila je važan dio ovog procesa – učenici su osmislili načine za jasno i razumljivo predstavljanje prednosti proizvoda koje su razvili, u odnosu na standardne proizvode na tržištu. Usporedili su svoje proizvode s uobičajenim proizvodima istog tipa koji su prisutni na tržištu. Analizom razlika u sastavu i nutritivnim vrijednostima istaknuli su prednosti vlastitih proizvoda, kao što su manji udio šećera, korištenje prirodnih sastojaka i veća nutritivna vrijednost proizvoda.
Kroz projekt su integrirani elementi poduzetništva i marketinga, čime su učenici dobili priliku razmišljati kao mladi poduzetnici.
ELEMENTI PODUZETNIŠTVA I MARKETINGA:
Učenici su kroz timski rad razvili mini “start-up” koncepte. Svaki tim je:
- Osmislio ime proizvoda (npr. Zdravi zalogaj, Chia Power, Granola Go!)
- Izradio logo u digitalnom
- Osmislio slogan (npr. „Zdravlje u svakoj žlici”, „Tvoj energetski start”, „Pojedi pametno!”)
- Dizajnirao ambalažu i etiketu, vodeći računa o estetici i ekološkom aspektu
- Razvio osnovne elemente promocijske strategije (ciljana skupina, prednosti proizvoda, način komunikacije)
REZULTATI I POSTIGNUĆA:
Razvijene su vještine samostalnog planiranja, timskog rada i kreativnog razmišljanja. Učenici su stekli osnovna znanja iz poduzetništva, dizajna i komunikacije s tržištem. Projekt je potaknuo samopouzdanje i pokazao da ideja, trud i znanje mogu rezultirati stvarnim proizvodom.
ZAKLJUČAK:
Ovaj projekt je spojio pravilnu prehranu s poduzetništvom, omogućivši učenicima da budu ne samo konzumenti znanja, već i stvaratelji vlastitih proizvoda. Učenje je bilo aktivno, iskustveno i usmjereno na razvoj kompetencija važnih za 21. stoljeće.