Završno izvješće o provedbi projektne nastave „Tjestenino prehrambino“
U okviru nastave u trećoj godini eksperimentalne provedbe Strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije Prehrambeni tehničar od 1.11.2015. do 31.3.2016. proveli smo projektnu nastavu u okviru strukovnih predmeta:
- Kemija hrane
- Prehrambena mikrobiologija
- Tehnološke operacije i procesi
- Zaštita okoliša
- Poduzetništvo u prehrambenoj industriji,
- Tehnologija voća i povrća
- Tehnologija žitarica i pekarstvo.
Ciljevi našeg projekta bili su: Jačanje strukovnih kompetencija učenika u području poduzetništva, razvoja ideja za posao, tehnoloških operacija i procesa te u samoj tehnologiji izrade tjestenine. Također je cilj bio i stjecanje znanja i vještina povezanih s pakiranjem proizvoda, izradom deklaracija te plasmanom proizvoda na tržište.
Učenici su projektnu nastavu realizirali u 4 tima:
- Tehnolozi s mentoricom Boženom Sečen-Hanser, dipl.ing.
- TADAM mikrići s mentoricom Tihanom Jaković, dipl.ing.
- Johnny makaroni s mentorom Džonijem Marinčićem, dipl.ing.
- Biznismenke s mentoricom Majom Vugrinec, dipl.ing.
Nakon aktivnosti održavali smo prezentacije provedenih aktivnosti pred razredom i članovima projektnim timom, gdje su članovi svakog tima prezentirali ono što su napravili, te do kojih su poteškoća nailazili i kako su ih riješili.
Svi timovi su napravili plakate za završnu prezentaciju, a učenicima su dodijeljene diplome za izuzetan doprinos u provođenju Projektne nastave „Tjestenino prehrambino“.
Pri svakoj prezentaciji svi učenici su ispunjavali evaluacijske upitnike vezane za prezentirane sadržaje, način prezentacije i zadovoljstvo provedbom projektne nastave, a na završnoj prezentaciji upitnike o iskustvima tijekom provođenja ovog projekta.
Najveće ocjene iz upitnika o iskustvima tijekom provođenja projekta dobile su tvrdnje:
- Bio/la sam ponosan na rad svog tima.
- Upute za provođenje zadataka su bile jasne.
- Bilo mi je zanimljivo vidjeti isti problem iz različitih perspektiva.
- Bez velikog napora sam upamtio/la većinu stvari koje smo radili.
- Svi smo imali priliku izraziti svoje mišljenje.
- Svi su se trudili odraditi svoj dio zadatka.
- Svi smo se trudili pridonijeti pozitivnoj energiji u grupi.
Ove ocjene učenika jasno govore o tome da se učenicima ovakav oblik nastave sviđa, da lakše usvajaju ishode učenja, da vole imati priliku izraziti svoje mišljenje, kreativnost i poduzetnost.
VIŠE O PROJEKTNOJ NASTAVI U DOKUMENTU U PRILOGU
Koordinatorica za projektnu nastavu
Jasna RepPriloženi dokumenti: